Studio Noos

Social media
Google
E-mailmarketing

Geboren in Amsterdam, is Studio Noos een jong merk dat zich richt hippe kids en moeders. Vanuit een omni-channel strategie hielpen wij dit merk groeien van een single product store naar gigantisch merk!

Probleem

De ambitieuze groeiplannen van Studio Noos sloten perfect aan op het DNA en de werkwijze van Socialytix, waardoor we al ruim 1.5 jaar geleden zijn toegetreden als volwaardig partner in e-Commerce.

Oplossing

Wij hebben voor Studio Noos een omnichannel-strategie opgezet waarbij we verantwoordelijk zijn voor alle betaalde Social Media kanalen. Hierdoor is het merk constant zichtbaar voor de doelgroep op ieder platform.

Nadat we Social Media Advertising zo’n 5-6 maanden up- en running hadden, hebben we ook e-mailmarketing ingezet voor Studio Noos, waarmee we enorme pieken in de omzet hebben behaald. Na het testen van verschillende momenten, hebben we ontdekt dat het versturen van e-mails op zondagochtend het beste werkt, aangezien de doelgroep, moeders, dan het meest actief is. We hebben ook geautomatiseerde flows opgezet, zoals de 'welcome series' en de 'abandoned cart flow'. In tegenstelling tot veel andere agencies hebben we drie e-mails toegevoegd aan de laatstgenoemde flow, waardoor de kans op conversie aanzienlijk is verhoogd.

In maart 2022 zijn we gestart met de eerste Google-campagnes voor Studio Noos, met als doel de vindbaarheid op Google te verbeteren en daarmee de conversies te verhogen. We hebben gebruik gemaakt van verschillende campagnes, waaronder Google Search, Google Shopping en Google's nieuwe Performance Max-campagne. Binnen deze campagnes hebben we diverse A/B-tests uitgevoerd om te bepalen welke doelgroepen relevant zijn voor het merk, welke zoekwoorden verkeer genereren en welke zoekwoorden verantwoordelijk zijn voor conversies. Dankzij deze A/B-tests en het gebruik van diverse Google-kanalen hebben we fantastische resultaten behaald.

Resultaten

Gedurende de afgelopen 12 maanden hebben we 113,8 duizend bezoekers naar de website geleid, wat resulteerde in 5.790 aankopen met een totale conversiewaarde van meer dan €385.000, direct uit de ads. We zijn voortdurend bezig met het uitbreiden van de campagnes door middel van tests om de bekendheid van dit geweldige merk te vergroten en kijken uit naar het verdere verloop!

Bereik
3.566.345
Klikken
508.249
ROAS
4.3
lEADS

Plan een Kennismaking met onze Founder: Marvin Brian

Let's discuss

How we can

Be useful to you

We are always on the lookout for ambitious clients that are passionate about developing their business digitally.

Let's talk